Adapta is groter gaan wonen: ‘Er hangt hier een vibe die heel goed voelt’

"We zijn blij met de goede service en de centrale ligging."

Adapta huurt in BusinessCenter Spoetnik

Locatie :
Duurzaamheid :
Service :

Een rollercoaster is het. Maar wel een heel leuke. Ga maar na: pas drie jaar geleden richtte Matthias van Alphen Adapta op. Sindsdien heeft het bedrijf al vele zorgorganisaties geholpen om digitaal te veranderen. Belangrijk, want daardoor kunnen zorgmedewerkers hun werk beter en makkelijker uitvoeren. En het mooie is: dat maakt het voor hen nog leuker ook.

Adapta doet haar werk uit liefde voor zorgprofessionals. Want, zo luidt de stellige overtuiging: dat verdienen zij. Helemaal omdat er steeds meer van ze gevraagd wordt. Adapta richt de organisatie, processen en IT-ondersteuning daarom zo in dat zorgprofessionals hun vak zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Dit leidt bovendien tot kostenverlaging binnen zorginstellingen.

Dat is nog niet alles. Recent is een innovatieve app gelanceerd: Hello Adapta. Het ontwikkelteam van Adapta werkt continu aan nieuwe functionaliteiten, maar de basis staat al als een huis. Logistieke strubbelingen behoren dankzij de app straks tot de verleden tijd. Collega-zorgprofessionals kunnen razendsnel basisinformatie, zoals adressen, routes, sleutelkluiscodes, telefoonnummers van contactpersonen, op hun mobiele telefoon opzoeken. Wel zo handig; de laptop of tablet hoeft er niet aan te pas te komen. De app is bovendien gekoppeld aan de roostersoftware en het zorgdossier. Navigeren, parkeren, communiceren, alarmeren, bestellingen plaatsen en declaraties registeren: het kan allemaal met Hello Adapta.

Groter wonen

Het zijn dit soort waardevolle innovaties voor de zorgsector die maken dat Adapta hard groeit. Momenteel telt het techbedrijf achttien medewerkers; anderhalf jaar geleden waren dat er nog acht. Het onvermijdelijke gevolg diende zich sneller dan verwacht aan: Adapta groeide uit haar jasje in haar kantoor op de tweede verdieping van BusinessCenter Spoetnik.

‘We hebben daar maar een jaar gezeten’, vertelt Christel van Lagen, executive assistant bij Adapta. ‘We hadden tien werkplekken en een vergaderruimte. Op woensdag, onze werk-kantoordag, is iedereen aanwezig en zaten er mensen aan de lunchtafel te werken. Het was tijd om groter te wonen.’

Ver hoefde het ‘verhuisteam’ van Adapta, dat naast Christel bestond uit Mark van Reenen (afdeling support) en Sophie Velthuis (adviseur), niet te zoeken. Het beviel namelijk uitstekend in BusinessCenter Spoetnik en de vierde verdieping was even daarvoor vrijgekomen. Kortom: Adapta viel met de neus in de boter.

‘Dat was qua ruimte precies wat we zochten’, zegt Sophie. ‘We hebben nog wel marktonderzoek gedaan en gekeken wat er nog meer beschikbaar was, maar vanwege de positieve ervaringen die we met BusinessCenter.nl hebben, was de keuze om in Spoetnik te blijven snel gemaakt.’

Professioneel en modern

Dit BusinessCenter voldoet bovendien aan het volledige wensenpakket van Adapta. ‘De locatie is top’, zegt Mark. ‘Onze medewerkers wonen door het hele land, tegen Duitsland aan, tegen België aan, bij de kust en alles daartussenin. Amersfoort ligt in het midden daarvan en bedrijvenpark Calveen is heel goed aan te rijden vanaf de snelweg.’

Daarnaast matcht de uitstraling van BusinessCenter Spoetnik met die van Adapta. Sophie: ‘Professioneel en modern. Het ziet er bij de entree meteen al goed uit. Momenteel knapt BusinessCenter.nl verschillende ruimtes op, dus het wordt alleen maar mooier.’

De optie om de algemene vergaderruimte beneden flexibel bij te huren is ook een pré. ‘Fijn dat dat mogelijk is. Die ruimte ziet er ook nog eens heel goed uit. We hebben daar vaak van gebruikgemaakt. Dat werd ook door opdrachtgevers als fijn en prettig ervaren: ‘Goh, wat handig dat je dat erbij kunt huren’.’

Bereikbaar en welwillend

Dat is nu niet meer zo snel nodig. Adapta benut maar liefst vijfhonderd vierkante meter kantoorruimte. In samenwerking met BusinessCenter.nl en Intermontage is de vierde verdieping volledig opnieuw ingericht.

‘Fijn dat zij ons daarin konden adviseren’, zegt Mark. ‘We hadden drie belangrijke wensen: een grote ruimte om gasten te ontvangen, een kleine gelegenheid waar we gezellig kunnen eten en aparte ruimtes waar je ongestoord kunt werken. We hebben een schetsje gemaakt en dat is geprofessionaliseerd door BusinessCenter.nl en Intermontage. Niet opdringerig, het ging heel natuurlijk en dat voelde meteen goed. Daarbij is het fijn dat er in zo’n proces één aanspreekpunt is.’

BusinessCenter.nl maakte zich daarmee andermaal waar als partner in huisvesting. Christel: ‘Meedenkend, nuchter, geen poeha. De bereikbaarheid en welwillendheid om mee te denken is super. Een fijne samenwerking, zowel tijdens de verbouwing als structureel. Als er andere praktische zaken zijn hoeven we maar een telefoontje te plegen en het wordt opgepakt.’

De snelheid waarin het verbouwingsproces tot een goed einde is gebracht is indrukwekkend, vindt het drietal. ‘De nood was voor ons best wel hoog om hier snel heen te gaan. Dan is het ideaal dat er korte lijntjes zijn, waardoor we makkelijk met elkaar konden communiceren. Dat werkte heel prettig. Het was best spannend, de bouwvak zat er ook nog tussen, maar in september zaten we hier. Dat is een compliment waard.’

 Inspirerende werkplek

Het resultaat mag er zijn: nu al voelt het kantoor, ingericht met de juiste balans tussen huiselijk en zakelijk, als de thuisbasis van Adapta. ‘Er hangt een vibe die heel goed voelt. Dat horen we ook van mensen die binnenkomen.’

Het is er heerlijk werken, zo ervaren de medewerkers van Adapta in de eerste weken. ‘Iedereen is enthousiast. We kunnen in vijf verschillende groepjes ergens zitten zonder dat dat elkaar bijt. Het was ook het doel van Matthias om een inspirerende werkplek te creëren. Juist omdat we uit alle hoeken van het land komen, moet dit een plek zijn waar je graag bent. Niet alleen een bureau waaraan je zit te werken, maar een ontmoetingsplek. Ons café met keuken is nu al het kloppende hart van ons kantoor.’

Een ding is zeker: hier hoeft Adapta niet na een jaar alweer weg. ‘We hebben deze ruimte op de groei genomen, we kunnen meters maken. En anders nemen we er gewoon nog een verdieping bij, haha.’

Stories