Brainpink, de Positie en Creativeorange ervaren de kracht van kruisbestuiving in BusinessCenter Hanzeland.

"BusinessCenter.nl denkt goed mee met onze wensen en stelt zich op als verlengstuk en partner in onze kantoorbehoefte. Erg tevreden mee!"

Brainpink huurt in BusinessCenter Hanzeland

Locatie :
Duurzaamheid :
Service :

Het is een sterk staaltje krachtenbundeling van de drie creatieve bedrijven in BusinessCenter Hanzeland. ‘Het is heel handig dat we hier allemaal onder één dak werken’, vertelt Martijn Ruitenberg, die samen met Nick Meijerink aan het roer van Brainpink staat. ‘Zie het als één grote creative playground waar we alles op het gebied van merk, marketing en web voor klanten doen. Die kruisbestuiving werkt ideaal. We delen dezelfde werkwijze en klanten hebben één projectmanager als aanspreekpunt. En het mooie is: onze holding verzorgt de randvoorwaarden, zodat wij ons volledig op ondernemen kunnen focussen.’

En dat leidt tot mooie projecten en campagnes voor de klanten van deze drie bureaus. De lat ligt hoog, resultaat is hier heilig. Volgens Martijn zit die mentaliteit in de genen. ‘Met Brainpink zijn we in 2018 gestart vanuit de behoefte om voor alle 22 bedrijven die onder de holding vallen de marketing te doen. We zijn het vanuit die tijd gewend om kritisch naar elkaars werk te kijken. Als je collega’s van elkaar bent durf je meer te zeggen. Ook klanten waarderen die benadering en resultaatgedreven aanpak, want het komt de kwaliteit ten goede.’

Knappe koppen

Goed moment voor een nadere introductie. Met Brainpink is het dus allemaal begonnen. Dat bureau, met eigen studio voor foto, video, vormgeving én een grote focus op digital marketing, telt inmiddels 16 medewerkers. Het komt met zijn vele marketingexpertises in actie voor het bedrijfsleven, met bouw en infra, wonen en lifestyle en recruitment als focusgebieden. ‘Wij doen alles vanuit een creatieve insteek’, zegt Martijn. ‘Strategie is daarbij altijd leidend. Al onze activiteiten moeten bijdragen aan de doelstelling van onze klanten. We doen vervolgens onderzoek naar de behoeftes van de doelgroep en starten dan pas met de uitvoering van de werkzaamheden — van offline campagnes tot online en alles daartussenin. Marketing vanuit een doelgroepbenadering dus.’

Met een gemiddelde leeftijd van 30 is Brainpink een jonge en frisse club. Al die talenten delen de ambitie om uit te groeien tot de meest service- en resultaatgerichte agency van Nederland. Verwacht dan ook een hoge mate van doortastendheid van deze knappe koppen. ‘Zodra we het doel en de strategie scherp hebben gaan we aan de slag. Op naar resultaat, met oog voor de mens. Klanten ontzorgen we volledig. En dat slaat aan. Negentig procent van onze nieuwe klanten komt via bestaande klanten die het woord over ons verspreiden. Dat is de beste reclame die je je kunt wensen.’

 Klaar om te vliegen

Het jongere broertje de Positie, gerund door Martijn en creatief directeur Jacob Heidstra, lijkt qua karakter sterk op Brainpink. Eind 2023 zag dit bureau het levenslicht met als doel om goede branding en positionering toegankelijk te maken. Martijn: ‘Er zijn genoeg bureaus die dit abstract houden en verzanden in wollige sessies. Wij geloven erin dat je snel tot een goede merkstrategie kunt komen. Daar hebben we ons eigen Brand Essence Model voor ontwikkeld. Daarmee identificeren wij de status van jouw merk en bepalen we waar je merk heen kan gaan. Met een duidelijke positie in de markt ben je klaar om te vliegen.’

De toekomst van deze nieuwe loot aan de stam is veelbelovend. Want, zo weet Martijn: ‘Er is een grote vraag naar goede merken. Mensen zijn uiteindelijk immers vooral op zoek naar unieke belevingen. Marketing is wat jij over jezelf zegt, branding is wat mensen over jou zeggen. Daarop sturen wordt superbelangrijk. Bedrijven moeten hard werken om dat goed in te richten. Wij zien veel kansen om hen daar op een toegankelijke manier bij te helpen.’

Creativeorange, gerund door Jaco Tijssen, maakt de drie samenwerkende bedrijven compleet. Dit bureau bedient zijn klanten met maatwerksoftware voor het internet. Alle producten gaan door een intensieve kwaliteitscontrole. ‘Zo moet het: intuïtief werken, vooruitstrevend zijn, voldoen aan wet- en regelgeving en vooral de klant helpen met de groeiambities.’

Opkomend gebied

Tot eind 2023 hadden de bedrijven hun thuisbasis in Kampen, maar daar groeiden ze uit hun jasje. Tijd om te verhuizen dus.
Na een zoektocht bleek BusinessCenter Hanzeland het ideale onderkomen voor de toekomst. ‘Een hoogwaardig gebouw op een voor ons heel gunstige plek’, verklaart Martijn. ‘Het is gelegen in de Spoorzone, een opkomend gebied met veel creatieve maakbedrijven. Dat karakter en die potentie spreken ons sterk aan. Daarnaast is er veel jong talent in de buurt. We kijken uit op hogeschool Windesheim, waar we veel mee samenwerken. Plus we zitten hier dicht bij het station, dat is een pre om mensen aan ons te binden.’

Martijn en zijn compagnons vielen met hun neus in de boter. De derde verdieping werd namelijk net opgeknapt. BusinessCenter.nl betrok de nieuwbakken huurders nauw bij de verbouwing. ‘Echt top dat wij onze wensen kenbaar mochten maken en dat BusinessCenter.nl ons daarin zoveel flexibiliteit bood’, zegt Martijn. ‘We mochten bijvoorbeeld zelf het tapijt kiezen. Ander mooi voorbeeld is de zonwerende raamdecoratie die we nodig hadden. BusinessCenter.nl wees ons op een partij die daar goed in is en investeerde zelfs mee. Die betrokkenheid heb ik nog nooit meegemaakt.’

Investeren in de toekomst

Het is tekenend voor de verhuurder die BusinessCenter.nl is, vervolgt Martijn. ‘BusinessCenter.nl doet het niet om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar investeert echt in de toekomst van het pand en de relatie met de huurders. Onze contactpersoon Marco heeft passie voor wat hij doet, is persoonlijk in de omgang en regelt dingen snel en goed.’

De eerste maanden in BusinessCenter Hanzeland smaken naar meer. ‘Het is binnen heel mooi geworden. We werken heerlijk hier. Sowieso zit het pand supergoed in elkaar, met veel oog voor duurzaamheid en een aangenaam werkklimaat. Ook fijn: we hebben de ruimte om verder te groeien in dit pand. We zitten hier dus voorlopig goed!’

Stories