"Wij zijn erg tevreden met de geboden faciliteiten van het pand, er wordt snel gereageerd en gehandeld op vragen en ook kunnen wij de activiteiten voor de huurders zoals een lunch erg waarderen."
De ZorgInfoStraat huurt in BC Prins
Locatie :
Duurzaamheid :
Service :
Als de gezondheidszorg je hart heeft, blijf je die trouw. Kijk maar naar Sylvia Verhoef. Haar hele werkzame leven lang is ze al actief in dit vakgebied, want ze houdt van werken met mensen en er blijft altijd genoeg te verbeteren. Na diverse organisatorische en technische rollen bij zorginstellingen is ze sinds 2005 eigenaar en directeur van de ZorgInfoStraat. Daarmee zetten zij en haar vijftien collega’s — ‘allemaal vrouwen, gezellig hè?’ — zich in voor een doelgroep die normaal gesproken niet zo zichtbaar is.
‘Wij zijn er voor de mensen die bij zorginstellingen op de achtergrond werken’, vertelt Sylvia. ‘Denk aan secretaresses, administrateurs, financieel medewerkers en planners en controllers. Zij zorgen er bijvoorbeeld voor dat alles volgens wet- en regelgeving verloopt en dat het dossier van de patiënt klopt. Lange tijd heeft deze onmisbare groep nauwelijks aandacht gehad en dat is onverdiend. Ze zijn vaak bescheiden van aard, maar ze zijn keihard nodig. Daarom zetten wij juist de schijnwerpers op deze mensen.’
Duurzame inzetbaarheid
Dat is hoog nodig, want tijden veranderen — ook in zorgland. Sylvia: ‘Het aantal mensen dat zorg nodig heeft neemt door de vergrijzing toe, terwijl er al een arbeidstekort is. Het is dus van cruciaal belang dat de mensen die bij zorginstellingen werken duurzaam inzetbaar blijven. Je moet ze boeien en binden. Het is onze dagelijkse drive om daaraan bij te dragen. De grote uitdaging luidt: hoe kunnen zorgorganisaties het veelal standaard werk van deze arbeidskrachten achter de schermen zoveel mogelijk automatiseren met IT en robotisering, zodat zij hun hersenen kunnen blijven gebruiken?’
De ZorgInfoStraat levert diverse diensten op het gebied van trainen, opleiden en adviseren. Het accent daarbij ligt op zorgadministratie, zorgmanagement en zorginformatie. Binnen dit werkveld heeft de ZorgInfoStraat inmiddels een uitstekende reputatie opgebouwd. Zij helpt nu tal van zorgorganisaties om administratief te groeien en beter te worden.
Van verandering naar verbetering
Dat doet het bedrijf met drie takken van sport. Sylvia loopt ze langs en licht ze toe. Om te beginnen het Raad&DaadBureau. Onder die vlag zorgen de bevlogen medewerkers van de ZorgInfoStraat ervoor dat veranderingen bij zorgorganisaties verbeteringen worden. Door te adviseren en te ondersteunen bij onder meer procesoptimalisatie en project- en verandermanagement. ‘We voeren procesanalyses uit, implementeren software en robots en leveren handjes als dat nodig is, waarbij we altijd onze blik als adviseur om processen te verbeteren meebrengen.’
Het VakWerkHuis dan. Daaronder vallen alle opleidingen die de ZorgInfoStraat aanbiedt. Post-mbo en post-hbo-opleidingen en op maat gemaakte ontwikkeltrajecten die medewerkers uit academische en algemene ziekenhuizen, GGZ, revalidatie, thuiszorg, verpleging & verzorging en de gehandicaptenzorg verder vooruit helpen. Speciale vermelding verdient de VAK-meter; die staat voor voor Vaardigheden, Attitude en Kennis en brengt competenties, gedrag, kennis en ontwikkelbaarheid van medewerkers in kaart.
De CodeerPraktijk van de ZorgInfoStraat levert kunde en expertise op het gebied van medisch coderen. Dat varieert van de inzet van codeurs op locatie of op afstand tot en met diepgaande trainingen, opleidingen en advies over medische codering.
Opleiden en ontwikkelen
Al deze diensten voert de ZorgInfoStraat uit voor zo’n beetje alle zorgorganisaties die je je kunt bedenken: ziekenhuizen, GGZ-instellingen, verpleeghuizen, revalidatiecentra en gehandicaptenzorg. En dat door het hele land heen.
De waarde van het werk van de ZorgInfoStraat neemt in deze tijden van arbeidstekort en vergrijzing alleen maar verder toe. Sylvia: ‘Het is juist nu heel belangrijk dat de mensen achter de schermen bij zorgorganisaties snel en goed kunnen werken. Dat ze zaken goed overzien en analyseren. Zeker als het gaat om ervaring is er een tekort, dus is het essentieel dat je mensen goed opleidt en ontwikkelt. Kenmerkend voor onze werkwijze is dat we geen mensen detacheren, maar een paar mensen tijdelijk op een opdracht zetten. Het is ons doel om de continuïteit te garanderen. Wij proberen onszelf overbodig te maken. Zodra we niet meer nodig zijn, zijn we weg.’
De ZorgInfoStraat ziet zichzelf als een kennispartner van zorginstellingen die naast de manager en medewerker staat. ‘Wij gaan altijd voor langdurige relaties’, zegt Sylvia. ‘We willen de organisaties waarvoor we werken goed leren kennen. Want alleen dan kunnen we ze zo voorbereiden dat ze ontwikkelingen goed inbedden. We maken zaken niet complexer dan dat ze zijn. Sterker nog: we proberen juist te versimpelen, want zorgadministratie is vaak al ingewikkeld genoeg.’
Schot in de roos
Sinds de zomer van 2023 voert de ZorgInfoStraat al haar activiteiten uit vanuit BusinessCenter Prins in Apeldoorn. ‘We hadden goede verhalen gehoord van een andere huurder, zijn gaan kijken en het voelde meteen goed. Het gebouw is mooi, ziet er goed onderhouden uit en heeft ruime parkeergelegenheid. Het biedt ons alles wat we nodig hebben. Het was dan ook snel beklonken.’
Nog geen jaar later is het duidelijk: de nieuwe thuisbasis in BusinessCenter Prins is een schot in de roos. ‘Wij zijn alleen maar blij. Zowel met het gebouw als met de verhuurder. Als we een vraag hebben wordt er snel gehandeld. Dat is prettig schakelen. BusinessCenter.nl heeft oog voor haar huurders. In december heeft ze nog een lunch gehouden voor alle bedrijven in BusinessCenter Prins. Dat was heel gezellig.’
Gezelligheid
Met maar liefst zestien vrouwen huist de ZorgInfoStraat op de eerste verdieping. ‘We houden van gezelligheid, maar gaan altijd voor kwaliteit. Wat dat betreft past de uitstraling van deze locatie bij ons bedrijf: niet protserig, maar professioneel. Precies goed!’
Ook het duurzame karakter van BusinessCenter Prins spreekt Sylvia aan. ‘Er liggen zonnepanelen op het dak en Brivec is bezig met laadpalen op de parkeerplaats. Wij vinden dat belangrijk. Alles bij elkaar zijn we heel tevreden. Wat ons betreft kunnen we hier jaren vooruit.’