HLG Accountants en adviseurs

"Wij ervaren BusinessCenter.nl als vooruitstrevend en innovatief en vinden het een goede ontwikkeling dat zij hun kantoorpanden verduurzamen."

HLG Accountants en Adviseurs huurt in BusinessCenter Leusden

Locatie :
Duurzaamheid :
Service :

Fijn dat je even tijd hebt, Harry! Jullie zijn al sinds 2017 huurder bij BusinessCenter.nl. Stiekem ben ik wel benieuwd hoe dat bevalt?

“Klopt! Wij huren sinds september 2017 een corporate office in Leusden en dat bevalt heel goed. We waren destijds op zoek naar een grotere bedrijfsruimte. Hiervoor zaten we in Leusden en Nijkerk met onze vestigingen, maar we wilden graag met elkaar één centrale plek hebben. Zo zijn we uiteindelijk bij BusinessCenter.nl in Leusden uitgekomen. Voor ons was het belangrijk dat we met al onze collega’s op één ruime werkvloer konden werken en dat we de ruimte – in goed overleg – zo konden inrichten dat het werkbaar is voor iedereen.”

“Ik vind Brivec vooruitstrevend en innovatief en kantoorpanden worden verduurzaamd”.

Mooi! Fijn om te horen dat het huren zo goed bevalt. Kun je jezelf kort voorstellen?

“Jazeker. Mijn naam is Harry Geerts, registeraccountant en managing partner van HLG accountants en adviseurs. Sinds 1994 ben ik werkzaam bij het bedrijf. Ik ben accountant en daarnaast houd ik mij ook bezig met de interne bedrijfsvoering. Ondertussen ben ik ruim 27 jaar werkzaam bij HLG. Ik ben hier tijdens mijn studie terecht gekomen en nooit meer weggegaan.”

Dat is al een lange tijd. Kun je wat meer vertellen over de werkzaamheden die jullie vanuit HLG accountants en adviseurs uitvoeren?

“Wij ontzorgen ondernemers op financieel gebied. Onze klanten zijn divers. Van zzp’er tot middelgrote MKB-bedrijven, van aannemer tot medisch specialist. Nationaal en internationaal. We doen veel op het gebied van accountancy en helpen MKB-bedrijven met hun administratie, voeren de wettelijke accountantscontrole uit, adviseren bij internationale bedrijfsvoering, we verzorgen de aangifte voor de inkomstenbelasting, vennootschapsbelasting en omzetbelasting. Verder kunnen wij waarde van ondernemingen bepalen, verzorgen begeleiding bij overnames en mediation.”

“We richten ons voornamelijk op financieel advies uitbrengen en bedrijven helpen bij financiële keuzes. Daardoor hebben wij ook specialisaties zoals corporate finance, financiële planningen voor DGA’s en hulp bij het automatiseren van financiële processen.”

Je gaf aan dat je hier tijdens je studietijd terecht bent gekomen. Is het normaal dat je in jullie branche zolang bij hetzelfde bedrijf werkt?

“In onze sector is het vrij normaal om ergens te beginnen bij een accountancy kantoor en daar ook lange tijd werkzaam te zijn. Zeker als je de kans krijgt om door te groeien. Dit geldt overigens wel voornamelijk voor de wat oudere generatie. Je ziet dat de jongere generatie minder gebonden is en daardoor ook sneller weggaat.”

Interessant. Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“Het allerleukste aan mijn werk vind ik de diversiteit van de werkzaamheden, en dan met name het contact dat ik heb met mijn collega’s en de klanten en dat ik klanten kan adviseren.”

Waar ben je het meest trots op?

“Ik ben het meest trots op de kwaliteit die wij leveren en diversiteit aan diensten middels specialisaties om daarmee onze klanten in een veranderende omgeving te kunnen blijven ontzorgen op financieel vlak. Daarnaast ben ik trots dat wij de WTA-vergunning hebben, waardoor wij bevoegd zijn om accountantscontroles uit te voeren.”

Jullie hebben vast ook te maken met uitdagingen binnen jullie bedrijf. Welke zijn dat?

“Uitdagingen waar we op dit moment tegen aanlopen, net zoals vrijwel alle andere ondernemers, is corona. We doen er alles aan om klanten door de huidige periode heen te slepen. En daarnaast ze nog steeds de beste service te bieden die ze gewend zijn.”

“Een andere uitdaging, is het vinden van goede accountants en fiscalisten. Het is lastig om goede teamgenoten te vinden en deze vast te houden. Vooral bij de jongere generatie zien we dit als een grote uitdaging.”

Stories