"De lijntjes met BusinessCenter.nl zijn heel kort. Alles wordt snel opgepakt en ze zijn altijd vriendelijk en behulpzaam!"
Zorg van de Zaak huurt in BusinessCenter De Ommelanden
Locatie :
Duurzaamheid :
Service :
Wie anders dan Ingrid de Vries en Gerda Koster kunnen ons van alles vertellen over het reilen en zeilen op de werkvloer van Zorg van de Zaak in Groningen. De goedlachse twee-eenheid bemant al sinds jaar en dag de receptie op de begane grond en mag zich met recht het kloppend hart van de organisatie noemen.
‘Wij zeggen zelf gekscherend dat dit ‘ons winkeltje’ is’, vertelt Ingrid, die samen met Gerda op afstand ook zorgdraagt voor de receptie van nevenkantoren in Assen, Emmen, Veendam, Drachten, Heerenveen en Leeuwarden. ‘Medewerkers en cliënten zien ons vaak als eerste en er komt hier bij de receptie veel samen. Het is een mooie rol die we vervullen. We houden van het contact met mensen en de verscheidenheid aan cliënten die we voorbij zien komen. De één moet naar de bedrijfsarts, de ander naar een psycholoog. Soms zitten ze even niet zo lekker in hun vel. Wij proberen ze bij de hand te pakken en op hun gemak te stellen. Altijd met een glimlach. Onze ervaring leert: hoe vriendelijker ons gezicht, hoe meer mensen ontdooien.’
Gezonder en gelukkiger
Het is het voor veel cliënten het begin van de weg terug naar een vitale rol op de werkvloer. Zorg van de Zaak is namelijk hét bedrijfsgezondheidsnetwerk voor werkend Nederland. Tot dit netwerk behoren arbodiensten en interventiebedrijven. Samen bieden ze integrale en geïntegreerde oplossingen voor de ontwikkeling van vitale organisaties waarin mensen worden versterkt in het voeren van eigen regie over hun gezondheid, werk en leven.
Bij Zorg van de Zaak weten ze het zeker: mensen zijn gelukkiger als zij kunnen deelnemen in werk en maatschappij. Daarom streven de maar liefst 1500 professionals van het netwerk ernaar om door het hele land heen iedereen sterker aan het werk te houden, en helpen zij op momenten dat het nodig is met integrale en slimme totaaloplossingen op maat. Het doel daarvan is helder: een wezenlijke bijdrage leveren aan een gezonder, vitaler en gelukkiger Nederland. Het maakt het netwerk van Zorg van de Zaak trots dat het een verschil kan maken voor meer dan 1,3 miljoen werkenden en hun naaste omgeving.
Sterker aan het werk
Practice what you preach; ook op de vestigingen van Zorg van de Zaak zelf doen medewerkers er veel voor om ‘iedereen sterker aan het werk’ te houden. Receptionistes Ingrid en Gerda moedigen dat van harte aan en doen er fanatiek aan mee. ‘Momenteel zijn we bijvoorbeeld enthousiast bezig met een fit-campagne. Want voor ons geldt natuurlijk ook: je voelt je fijner en presteert beter als je lekker mee kunt doen op het werk en in de maatschappij.’
Ingrid en Gerda zijn helemaal happy in hun rol. ‘Onze organisatie doet betekenisvol werk, het is mooi om daaraan bij te dragen. We gaan elke dag met plezier naar ons kantoor. Wat daar ook aan bijdraagt: bij ons is het ‘voor elkaar en met elkaar’. Geen rangen, geen hiërarchie. Of je nu arts of receptioniste bent, iedereen is gelijk. We hebben een sterke band, doen onder het mom van ‘gezelligheid kent geen tijd’ activiteiten met elkaar en zien naar elkaar om. Dat voelt als een warm bad.’
Warm bad
Dat warme bad is in het geval van Ingrid en Gerda het kantoor in BusinessCenter De Ommelanden, waar de Groningse vestiging van Zorg van de Zaak al tien jaar twee complete verdiepingen met zo’n 25 spreekkamers huurt. Ingrid: ‘Wij waren tien jaar geleden een van de eerste huurders. Het voelt dan ook alsof we verweven zijn met Brivec. We vinden de relatie zo fijn en hebben het zo prettig in De Ommelanden, dat we recent ons huurcontract met tien jaar hebben verlengd. Dat zegt veel natuurlijk, dat we voor zo’n nieuwe lange periode kiezen.’
‘Onze ervaring als huurder in BusinessCenter De Ommelanden is heel goed, we kunnen niet anders zeggen’, vult Gerda haar collega aan. ‘Het is een wisselwerking. Wij zitten als receptie op de begane grond en kijken natuurlijk om ons heen. Als we zien dat er iets zou moeten gebeuren, dan kunnen we heel snel schakelen met BusinessCenter.nl. Zij komen dan heel snel tevoorschijn en lossen urgente zaken direct op. Dat is superfijn.’
Uitnodigende uitstraling
De bedrijfsculturen komen overeen, zo ervaren de receptionistes. ‘Het is een heel toegankelijke organisatie, net als wij. Ze doen veel aan de binding met huurders. Klein maar leuk voorbeeld is dat ze in december nog een doos met pepernoten kwamen brengen, met een attent briefje erop.’
Ingrid en Gerda zijn ook te spreken over de partnerbedrijven van BusinessCenter.nl die het onderhoud verzorgen in en rond De Ommelanden. ‘Van tuinonderhoud tot de schoonmaak: BusinessCenter.nl heeft een neusje voor goede samenwerkingspartners. Het zijn altijd keurige mensen die bij ons heel welkom zijn voor een kop koffie. Ze verrichten fantastisch werk, want het pand ziet er altijd keurig netjes uit. Dat is uitnodigend voor iedereen die hier komt.’
Verduurzaming
BusinessCenter De Ommelanden past Zorg van de Zaak als een jas. ‘Er zijn hier meer zorgorganisaties gevestigd, dus dat matcht heel goed. Je zou het bijna als een huis voor de zorg kunnen zien. Het is niet zo dat we de deur bij elkaar platlopen, maar als we elkaar nodig hebben weten we elkaar wel te vinden.’
En dan is de kantorenlocatie vorig jaar ook nog opgeknapt en verduurzaamd. ‘Het resultaat is echt fantastisch’, vinden de twee receptionistes. ‘Er is bijvoorbeeld veel geïnvesteerd in de verbetering van de akoestiek en geluidsdichtheid van de spreekkamers. Van buitenaf hoor je niets meer. Ook fijn is dat we hier helemaal van het gas af zijn, dat de luchtverplaatsing vernieuwd is en dat er op het parkeerterrein volop laadpalen zijn voor elektrisch auto’s. Die verduurzaming is super. Wat ons betreft: op naar de volgende tien jaar in De Ommelanden!’